@article { author = {Razavi, Seyed Esmail and Farhang Mehr, Vahid}, title = {-}, journal = {Iranian Journal of Mechanical Engineering Transactions of ISME}, volume = {13}, number = {4}, pages = {7-18}, year = {2012}, publisher = {ISME}, issn = {2538-4775}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {-}, keywords = {}, title_fa = {حل حجم محدود بر اساس مشخصه‌های مجازی برای جابجایی طبیعی حول یک استوانه افقی}, abstract_fa = {درتحقیقحاضر،حلحجممحدودبراساسمشخصه­ها(CB)برایاخذجواب­هایدقیق،بهبودسرعتهمگراییو پایداریعددیجریان­هایتراکم­ناپذیرلزجتوسعه­یافته­است.تراکم­پذیریمصنوعیبه­عنوان خوشرفتارسازدرمطالعه مادرنظرگرفته­شدهوطرحرانگ-کوتایمرتبهپنجبرایپایشزمانیاستفاده­شده­است.گام­بندیمحلیزمانوهموار سازیصریحمانده­هابه­عنوانتکنیک­هایتسریعهمگراییبه­کارگرفته­شده­اند.شارهایجابجاییباطرحشارمرتبهبالامشابهطرحRoe  محاسبه­شده­اند.اینروشاعدادکورانت(CFL)بالاییراتامین­می­کندوسرعتهمگراییودقتخوب درگسترهوسیعیازاعدادرایلی1تا10000برایجریانجابجاییطبیعیحولیکاستوانهدایروی­افقیبه­عنوانمطالعه ­موردی،آشکارمی­نماید.نتایج­حاصلبااطلاعاتمحکموجوددرادبیاتفنمقایسهشده­اندوتوافقخوبیباآنهامشاهده می­شود.}, keywords_fa = {جریان‌‌تراکم‌ناپذیر، جابجایی‌طبیعی، تراکم‌پذیری‌مصنوعی(AC,Artificial Compressibility)، فرض-بوسینسک، روش‌مشخصه‌ها (CB,Characteristic Based)، رانگ-کوتا}, url = {https://jmep.isme.ir/article_44640.html}, eprint = {https://jmep.isme.ir/article_44640_c8b40916baa35d76c016e74fff8a4306.pdf} } @article { author = {Razavi, Seyed Esmaeil and Aghazadeh, Arsalan}, title = {-}, journal = {Iranian Journal of Mechanical Engineering Transactions of ISME}, volume = {13}, number = {4}, pages = {19-31}, year = {2012}, publisher = {ISME}, issn = {2538-4775}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {-}, keywords = {}, title_fa = {مدل سازی جریان سیال تراکم ناپذیر بین دو استوانه غیر هم مرکز با طرح MCB}, abstract_fa = {در مقاله حاضر استوانه های غیر هم مرکز مشابه با یک یاتاقان ژورنال بررسی می شود. معادلات ناویرـ استوکس همراه با تراکم پذیری مصنوعی به کار رفته و روش حجم محدود همراه با یک طرح عددی جدید استفاده می شود. نتایج حاصل با نتایج به دست آمده از سایر روش ها از جمله روش میان گیری برای محاسبه شارها، مقایسه خواهد شد. برنامه ای توسط مولفان به زبان فرترن 90 نوشته شده و برای گسسته زمانی از رانگ ـ کوتا مرتبه 4 به منظور بهبود حدود پایداری استفاده می شود. حل معادلات صریح بوده و تراکم پذیری مصنوعی برای محاسبه فشار به کار رفته است. هندسه مساله دو استوانه غیر هم مرکز خواهد بود، همچنین تاثیر شیارهای محوری بر روی استوانه خارجی در موقعیت های مختلف بررسی شده و با حالت ساده مقایسه می شود. }, keywords_fa = {استوانه های غیر هم مرکز,روش حجم محدود,معادلات ناویر- استوکس,تراکم پذیری مصنوعی,طرح چند بعدی بر مبنای مشخصه ها,سیال تراکم ناپذیر,شیار محوری}, url = {https://jmep.isme.ir/article_44641.html}, eprint = {https://jmep.isme.ir/article_44641_0b61590ef1e3e34969f5097074c011eb.pdf} } @article { author = {Arab kohsar, Ahmad and Farzaneh gord, Mahmood and Deimi dasht bayaz, Mehdi}, title = {-}, journal = {Iranian Journal of Mechanical Engineering Transactions of ISME}, volume = {13}, number = {4}, pages = {32-45}, year = {2012}, publisher = {ISME}, issn = {2538-4775}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {-}, keywords = {}, title_fa = {بررسی ترمواکونومیک استفاده از انرژی خورشیدی با هدف گرمایش گازطبیعی درایستگاه CGS شهر ساری}, abstract_fa = {در ایستگاههای تقلیل فشار گاز شهری( ) یک قسمت گرم کننده گاز ( )  وجود دارد. اهمیت قسمت گرمکن در ایستگاه از آن جهت است که برای جلوگیری از هیدراته شدن گاز دمای گاز قبل از کاهش فشار در ایستگاه باید افزایش یابد. هیترهای رایج که از گاز طبیعی به عنوان سوخت استفاده می کنند، عموماً مصرف سوخت بسیار زیادی دارند. نویسندگان مقاله بر این سعی هستند تا امکان جایگزینی انرژی خورشیدی بجای این هیترها را بررسی نمایند. دراین مطالعه در ابتدا با استفاده از روش معتبر انگستروم شار خورشیدی تابیده شده شهر ساری محاسبه می گردد. سپس با ارزیابی های اقتصادی تعداد کلکتور بهینه انتخاب می شود. در نهایت بررسی اقتصادی سیستم صورت خواهد گرفت.}, keywords_fa = {ایستگاه گاز شهری (CGS),هیتر گازی,شار خورشیدی ساری,هیدراته شدن گاز,کلکتور خورشیدی,بررسی اقتصادی}, url = {https://jmep.isme.ir/article_46254.html}, eprint = {https://jmep.isme.ir/article_46254_adb3ae3af7add0199090b37f7baf70f0.pdf} } @article { author = {Saniee nechad, Mehdi and Mani, Mahmoud}, title = {-}, journal = {Iranian Journal of Mechanical Engineering Transactions of ISME}, volume = {13}, number = {4}, pages = {46-76}, year = {2012}, publisher = {ISME}, issn = {2538-4775}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {-}, keywords = {}, title_fa = {بررسی عددی لایه های مرزی آشفتة مافوق صوت تشکیل شده بر روی صفحات صیقلی و زبر}, abstract_fa = {در این مقاله دقت مدل های آشفتگی K-e و K-w در تسخیر فیزیک لایة مرزی مافوق صوت تشکیل شده بر روی صفحات تخت صیقلی و زبر بررسی شده است. برای صفحات صیقلی حساسیت سنجی جامعی مشتمل بر تغییر در نوع مدل، تغییر در تراکم شبکه ( و به تبع آن اندازة y+ المان های مجاور دیواره ) و تغییر در اندازة ضریب Cm ( برای مدل آشفتگی K-e ) و برای صفحات زبر مشتمل بر تغییر ثابت زبری CKs و نیز وابستگی نتایج به اندازة  ( به عنوان عدد بدون بعد متناظر با ارتفاع زبری در صفحات زبر ) انجام شده است. همچنین تاثیرات تراکم پذیری جریان بر روی پدیدة آرام سازی مجدد یک لایة مرزی آشفته و در نهایت دقت این دو مدل در تسخیر Cf/Cf0 در اعداد ماخ زیر 5 مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج حاصله حاکی از دقت قابل توجه مدل آشفتگی  SST K-w و در رتبة بعد، مدل آشفتگی K-e در تسخیر فیزیک لایه های مرزی مافوق صوت آشفته است. در این میان وابستگی قابل توجه نتایج به ثابت زبری CKs و نیز  در صفحات زبر به خوبی مشهود است.}, keywords_fa = {مدل آشفتگی,صفحة تخت صیقلی و زبر,لایة مرزی آشفتة مافوق صوت}, url = {https://jmep.isme.ir/article_46257.html}, eprint = {https://jmep.isme.ir/article_46257_78b56c154d0a7018368d02d67e3bc532.pdf} } @article { author = {Ziya bashar hagh, Maoud and Mahmoudi, Mostafa}, title = {-}, journal = {Iranian Journal of Mechanical Engineering Transactions of ISME}, volume = {13}, number = {4}, pages = {77-103}, year = {2012}, publisher = {ISME}, issn = {2538-4775}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {حل عددی موتور استرلینگ نوع بتا با اعمال بازیاب حرارتی برای افزایش راندمان و توان خروجی}, abstract_fa = {در این مقاله توسعه یک مدل مناسب ترمودینامیکی برای موتور استرلینگ نوع بتا، صورت گرفته است. این مدل، توانایی پیش‌بینی و بهینه‌سازی توان خروجی و پارامترهای عملکردی موتور استرلینگ را بر اساس شرایط فیزیکی و هندسی کلیه اجزا آن، دارا می‌باشد. برای این منظور، حل عددی موتور استرلینگ نوع بتا با استفاده از مدل آدیاباتیک، به روش پنج حجمی صورت گرفته است. برای صحه‌گذاری نتایج بدست آمده، از مشخصات هندسی و عملکردی موتور استرلینگ ساخت شرکت جنرال موتورز استفاده شده و نتایج بدست آمده با مقادیر منتشر شده، مقایسه شده است. با توجه به نتایج بدست آمده، برای افزایش توان خروجی موتور، مقادیرmm20 برای طول بازیاب،  mm21 برای قطر بازیاب، mm 2/70 برای قطر پیستون توان، cc44 برای حجم مرده بازیاب و مقدار 6112/0برای ضریب تخلخل بازیاب پیشنهاد شده است. }, keywords_fa = {موتور استرلینگ,حل عددی,مدل آدیاباتیک,بازیاب حرارتی}, url = {https://jmep.isme.ir/article_46258.html}, eprint = {https://jmep.isme.ir/article_46258_2be98d270e30946f1a4b93290d40ff41.pdf} }