@article { author = {Akbariyan, Eyvaz and Lashkar por, Seyed Mehdi and Razavi, Seyed Esmaeil}, title = {-}, journal = {Iranian Journal of Mechanical Engineering Transactions of ISME}, volume = {14}, number = {2}, pages = {30-44}, year = {2012}, publisher = {ISME}, issn = {2538-4775}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {ارزیابی عملکرد سیستم خنک‌کاری موتور احتراق داخلی دیزل}, abstract_fa = {عملکرد بهینه موتور زمانی اتفاق می­افتد که دمای موتور در حالت بهینه خود، ثابت نگه داشته شود. سیستم خنک­کاری دمای موتور را تا دمای بهینه رسانده و سپس آن را ثابت نگاه می­دارد. با انتخاب صحیح رادیاتور، عملکرد سیستم خنک­کاری و به موازات آن عملکرد موتور بهبود می­یابد. برای انتخاب رادیاتور مناسب باید محاسبات انتقال گرما انجام شده و سپس اقدام به طراحی و ساخت نمود. ولی در انتخاب رادیاتور مناسب ازبین رادیاتورهای موجود می­بایست تست­های عملکردی بر روی رادیاتور نصب شده بر محصول (موتور ژنراتور، پمپ، تراکتور، کامیون، کمباین و ... ) باید انجام گیرد. با توجه به اینکه تست رادیاتور ممکن است در زمان­ها و در شرایط دمای هوای متفاوت صورت گیرد، باید روشی برای ارزیابی در شرایط مختلف ارائه گردد تا بتوان با دقت بالا عملکرد رادیاتور در سیستم خنک­کاری را ارزیابی کرد. در این مقاله با استفاده از کارهای انجام شده در گذشته همچنین با استفاده از تست­های انجام شده بر روی رادیاتور موتور ژنراتور، روشی معرفی گردید که بتوان به وسیله آن رادیاتور و سیستم خنک­کاری موتور را ارزیابی نمود.}, keywords_fa = {رادیاتور,موتور احتراق داخلی,تست عملکردی,سیستم خنک‌کاری,بیشینه توان,بیشینه گشتاور,موتور دیزل}, url = {https://jmep.isme.ir/article_44451.html}, eprint = {https://jmep.isme.ir/article_44451_793f80744274c6ec693a2f88f4bd285e.pdf} }