%0 Journal Article %T کنترل حلقه‌باز سیستم تعلیق خودرو، متناسب با تغییرات وزن سرنشینان، سرعت خودرو و پروفیل دست‌انداز %J نشریه مهندسی مکانیک ایران %I انجمن مهندسان مکانیک ایران %Z 2538-4775 %A طاهری, نیما %A سلیمانی مهر, حمید %A امام, علی %A مقصودپور, عادل %D 2021 %\ 11/22/2021 %V 23 %N 3 %P 29-60 %! کنترل حلقه‌باز سیستم تعلیق خودرو، متناسب با تغییرات وزن سرنشینان، سرعت خودرو و پروفیل دست‌انداز %K وزن سرنشینان %K سرعت خودرو %K پروفیل دست‌انداز %K شتاب %R 10.30506/ijmep.2020.115844.1646 %X دلیل اصلی وجود سیستم‌های تعلیق در وسایل نقلیه، کاهش اثرات ناهمواری‌های مسیر روی سرنشینان و پیرو آن تامین آسایش آنان است. در این مقاله ضمن پیشنهاد مکانیزمی برای سیستم تعلیق، هدف افزایش راحتی سرنشینان خودروهایی است که در سطح شهر با سرعت مجاز تردد می‌کنند. برای این منظور به کنترل سیستم تعلیق پیشنهادی، با در نظر گرفتن اثرات مقدار وزن سرنشینان‌، موقعیت مکانی آن‌ها (نشستن بر صندلی‌های جلو یا عقب)، سرعت خودرو و پروفیل دست‌انداز پرداخته می‌شود. مشاهده می‌شود که با اعمال کنترل، راحتی سرنشینان نسبت به حالت کنترل‌ نشده  8 تا 28 درصد افزایش می‌یابد. %U https://jmep.isme.ir/article_46539_7c452eb24b11929a4b55b3698735f66d.pdf