TY - JOUR ID - 27846 TI - بررسی تاثیر قطر و رطوبت ذرات در احتراق سوخت مشتق شده از زباله‌ها (RDF) JO - نشریه مهندسی مکانیک ایران JA - IJMEP LA - fa SN - 2538-4775 AU - کاردگر, امین AU - مظاهری بادی, کیومرث AD - بخش مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 15 IS - 2 SP - 78 EP - 97 KW - ذرات سوخت مشتق شده از زباله KW - اویلری-لاگرانژی KW - مدل سینتیک تک نرخی KW - مدل نفوذ سینیک KW - قطر ذرات DO - N2 - با استفاده از نرم افزار فلوئنت، احتراق سوخت مشتق شده از زباله در یک کوره شبیه­سازی و نتایج حاصل با استفاده از داده­های آزمایشگاهی صحت­سنجی شده است. به دلیل دو فازی بودن جریان از مدل اویلری برای شبیه­سازی میدان سیال و از مدل لاگرانژی برای دنبال کردن ذرات سوخت مشتق شده از زباله استفاده شده است. برای مدل­سازی فرآیند آزاد شدن گازهای فرار و احتراق مواد نیم سوز به ترتیب از مدل سینتیک تک نرخی و مدل نفوذ-سینتیک استفاده شد. برای شبیه­سازی جریان سیال از معادلات متوسط­گیری شده نویر-استوکس و برای مدل سازی تنش رینولدز از مدل k-ε استاندارد استفاده شده است. قطر و رطوبت ذرات یکی از پارامترهای مهم در احتراق سوخت های می­باشد. با بررسی قطرهای مختلف مشاهده شد که با افزایش قطر ذرات سوخت مشتق شده از زباله بیشینه دما کاهش یافته و ناحیه دما بالا از ورودی فاصله می­گیرد. همچنین با افزایش رطوبت ذرات مشاهده شد که ماکزیمم دما در کوره کاهش می­یابد. UR - https://jmep.isme.ir/article_27846.html L1 - https://jmep.isme.ir/article_27846_5c2c8d3a21071ecbda0f3ec2e2a5c538.pdf ER -