انجمن مهندسان مکانیک ایراننشریه مهندسی مکانیک ایران2538-477519120170522Investigation of constrained groove pressing on the Copper sheetsبررسی اثر فرآیند پرس در قالب شیار محدود (CGP) بر روی ورق های مسی61824900FAمحمد هنرپیشهکاشان*مهندسی مکانیکفرشاد نظریدانشگاه کاشانوحید ابراهیم پوردانشگاه آزاد اسلامی واحد جاسبJournal Article20151017In the last decade, the importance of severe plastic deformation techniques is extensively recognized for all researchers in the materials science field. In this research, one of the severe plastic deformation (SPD) methods known as constrained groove pressing (CGP) has been studied. This method is using to create sheets with ultrafine grain structure. Effects of CGP process have been investigated on mechanical properties and microstructure of Copper sheets. Tensile test, Vickers micro hardness and optical microscopy were used to examine mechanical and microstructure properties. The results show, by the CGP process, strength and hardness increase, significantly. After the first pass, the yield and tensile strength increased %57 and %82, respectively. Hardness results illustrated by increasing CGP passes, uniformity of strain increased. The obtained images from optical microscopy demonstrated that the CGP process is very effective for achieving to ultrafine grain structures. Also, the inhomogeneity factor (I. F) was studied to investigate the homogeneity of the hardness.در این تحقیق فرآیند پرس در قالب شیار محدود مطالعه شده و تاثیر این فرآیند بر خواص مکانیکی و ریزساختار ورقهای مسی مورد بررسی قرار گرفته است. جهت بررسی خواص مکانیکی از آزمونهای تست کشش تک محوره و سختی ویکرز و برای ارزیابی ریزساختارها از میکروسکوپ نوری استفاده شده است. بررسی نتایج نشان داد با استفاده از فرآیند پرس در قالب شیار محدود، استحکام و سختی نمونهها به طور چشمگیری افزایش مییابد. همچنین تصاویر تهیه شده با استفاده از میکروسکوپ نوری نشان داد فرآیند پرس در قالب شیار محدود بر ریزدانه نمودن ساختار بسیار موثر میباشد.https://jmep.isme.ir/article_24900_23d7b4a975e8adfdcc18e021af72f761.pdfانجمن مهندسان مکانیک ایراننشریه مهندسی مکانیک ایران2538-477519120170522Studying the Arm's Flexibility of Each Chain of Small Heat Shock Protein as a Nano Actuatorبررسی میزان انعطافپذیری بازوی زنجیرههای پروتئین شوک حرارتی کوچک به عنوان نانوعملگر193324896FAعلی غفاریهیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسیعلیرضا خدایاریدانشگاه ازاد اسلامی واحد پردیس*مهندسی مکانیکشیرین موثقدانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکاترونیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسیJournal Article20160102In this paper, the behavior of small heat shock protein in the effect of temperature changes is studied based on molecular dynamics (MD) simulation. Conformational changes of one and two chains are investigated at constant temperature (310 K) which is defined as normal condition and variable temperatures. Simulation results indicate that by reducing the ambient temperature, one chain of small heat shock protein is able to capture a nanocargo by changing the configuration of the arm. So the arm of each chain is very flexible. However, when two chains are considered, the behaviors of the arms due to an external force are not similar. When an arm is shrunk, the other one is spread. This opposite behavior can be seen in the displacement of central cavity. So the arm is appropriate place to carrying a nano cargo and temperature can be introduced as a control variable for tuning the displacement of arm.در این مقاله رفتار پروتئین چپرون شوک حرارتی کوچک در برابر تغییر دما براساس شبیهسازی دینامیک مولکولی مورد بررسی قرار گرفته است. تغییرات ساختاری در دمای نرمال و متغیر، برای یک و دو زنجیره از پروتئین مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان میدهد میزان انعطاف پذیری بازو به حدی است که کاهش دما در شبیهسازی یک زنجیره سبب بسته شدن بازو و کاهش جابهجایی مرکز جرم میشود. در شبیهسازی دو زنجیره نیز کاهش دما سبب بسته شدن بازوی یکی از زنجیرهها و باز شدن بازوی زنجیره دیگر میشود. این رفتار متضاد در جابهجایی مرکز جرم پروتئین نیز مشاهده میگردد.https://jmep.isme.ir/article_24896_91815c98edb9512c2ff50c19bc483027.pdfانجمن مهندسان مکانیک ایراننشریه مهندسی مکانیک ایران2538-477519120170522Mixed-mode fracture analysis of infinite isotropic cylinder weakened by multiple cylindrical cracksبررسی مد ترکیبی مکانیک شکست در استوانه ایزوتروپیک نامحدود تضعیف شده توسط چندین ترک استوانه ای346024895FAرضا تیموری فعالدانشگاه زنجانمهدی پورسیفیدانشگاه زنجانJournal Article20151231In this article, stress analysis of an isotropic infinite cylinder weakened by multiple concentric cylindrical cracks subjected to shear and radial loadings on the lateral surface of the cylinder is accomplished. First, relations for stress and displacement components are given in terms of the Galerkin biharmonic vector potential. Next, using these relations, the dislocation solutions for both Somigliana and Volterra dislocation are derived. Using the distributed dislocation technique, integral equations for the infinite cylinder with arbitrary number of the cylindrical cracks are constructed. The numerical solution of resulting integral equations which are of the Cauchy type singular equations leads to evaluation of Somiglianaand Volterra dislocation densities on the crack surfaces. Using related dislocation densities, the stress intensity factors of crack tips for some examples are attained and variations of them with lengths of cracks are discussed. For some special cases, validation of the results of this study with others available in the literature is done.تحلیل تنش یک استوانه ایزوتروپیک تضعیف شده توسط چندین ترک استوانه ای هم محور با استوانه و تحت بارگذاری برشی و شعاعی بر روی سطح جانبی استوانه، در این مقاله مورد بررسی قرار میگیرد. در ابتدا حل نابجایی های سومیقلیانا و ولترا در استوانه با استفاده از حل گلرکین برای مسائل متقارن محوری بدست میآید. سپس با حل عددی معادلات انتگرالی که دارای تکینگی از نوع کوشی می باشند، دانسیته نابجایی های سومیقلیانا و ولترا روی سطوح ترکها محاسبه می گردد. با استفاده از دانسیته های نابجایی، ضرایب شدت تنش مدهای اول و دوم در چندین مثال بدست می آیند.https://jmep.isme.ir/article_24895_f25d1b076cf0e9c289008b1f8562a22c.pdfانجمن مهندسان مکانیک ایراننشریه مهندسی مکانیک ایران2538-477519120170522Introducing the FACL algorithm and numerical temperature simulator to stress analysis of aerospace structuresایجاد الگوریتم FACL و شبیه ساز عددی دمایی جهت تحلیل تنش سازه های هوافضایی7810024894FAمحمد مهدی دوستداردانشیار دانشگاه جامع امام حسین(ع)
مسئول مرکز موتور اسریمرتضی مردانیدانشجو
محققفرهاد قدکدانشیار دانشگاه جامع امام حسین(ع)Journal Article20151031Because of irrational behavior of the load contours applied to aerospace structures, mapping the output contours of fluid software at text file as input file for structural software with respect to requirements of it is most accurate method to analysis and design of aerospace structures. The most applicable of design's software of those, are Fluent and Abacus, therefor in this research, the FACL algorithm, to create of the comprehensive input file of Abacus, is introduced by mapping of the output contours of fluent software. Induced aerodynamic -heating on the surface of the supersonic and hypersonic vehicles is one of the principal parameters of their design in aerodynamic, structural, and other terms, and Because of the deviation of it and surface temperature with empirical results due to steady state of solution and unspooling of shock layer chemical reactions at Fluent software, the temperature result files of CTCA software which written by these researchers is combined with the aerodynamic pressure results of Fluent during the flight trajectory, and the input file to structural automotive analysis by Abacus is created. Designing the attachment structure of ceramic ray dome of the vehicles which equipped to a radar seeker, using the FACL algorithm is essential. The flight test results of a typical vehicle equipped to ceramic ray dome and the structural analysis results of a controller wing of a typical vehicle show, to design and structural analysis of aerospace structures during flight trajectory, the FACL algorithm results is very accurate in comparison of other methods.نگاشت کانتورهای خروجی نرم افزارهای سیالاتی بعنوان ورودی نرم افزار تحلیل سازه هوافضا، مانند بالکها و ریدومهای سرامیکی، ضروری است. لذا، الگوریتم FACL جهت تهیه فایل ورودی نرم افزار آباکوس بوسیله نگاشت کانتورهای خروجی نرم افزار فلوئنت، تهیه میگردد. به دلیل لحاظ نشدن، اثرات شیمیایی شوک، نتایج دمایی، نرم افزار فلوئنت، انحراف زیادی با نتایج تجربی دارد. لذا، ابتدا کد شبیه ساز دمایی، تدوین و نتایج آن با نتایج فشار ایرودینامیکی فلوئنت، ترکیب و فایل ورودی جهت تحلیل خودکار، سازه بوسیله نرم افزار آباکوس، تهیه می گردد. نتایج تحلیل بالک کنترلی نوعی، دلیلی بر دقیق بودن نتایج الگوریتم FACL استhttps://jmep.isme.ir/article_24894_cb3a329a7d5e45d56efbc3d07419a97c.pdfانجمن مهندسان مکانیک ایراننشریه مهندسی مکانیک ایران2538-477519120170522Flexural Vibrations Analysis of Saturated Porous Circular Plates Using Differential Quadrature Methodتحلیل ارتعاشات خمشی ورق های دایروی متخلخل اشباع شده با استفاده از روش مربعات دیفرانسیلی7810024897FAاحسان آرشیددانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران جنوباحمدرضا خورشیدوندعضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران جنوبJournal Article20160222The present study provides the vibrations analysis of a solid circular plate made of porous material. The plate is assumed to be comparatively thin and the porous material properties vary through the thickness direction of the plate following given functions. The governing equations and boundary conditions are obtained based on the classical plate theory and by employing Hamilton’s principle. By using differential quadrature method the governing differential equations are converted to algebraic equations and the natural frequencies are obtained. The obtained results show by increasing the porosity, the natural frequency of the plate increases in poro/nonlinear symmetric distribution but the natural frequency remains constant in poro/monotonous distribution. Also in both of mentioned poro distributions, by increasing the pores compressibility which is shown by Skempton coefficient at constant porosity, the natural frequency of the plate increases too. The numerical results are verified for the simpler state with the known results in the literature.پژوهش حاضر به تحلیل ارتعاشات ورقهای دایروی ساخته شده از مواد متخلخل میپردازد. ورق نسبتا نازک و خصوصیات مواد متخلخل به صورت توابعی که ارائه شده اند در راستای ضخامت ورق متغیر است. معادلات حاکم و شرایط مرزی بر اساس تئوری کلاسیک و با استفاده از اصل همیلتون حاصل میشوند. به کمک روش مربعات دیفرانسیلی، فرکانسهای طبیعی محاسبه میشوند. با افزایش تخلخل، فرکانس در توزیع غیرخطی متقارن تخلخل افزایش و در توزیع یکنواخت ثابت میماند و در هر دو توزیع، با افزایش فشردگی حفرات، فرکانس افزایش می یابد. نتایج در حالت ساده تر با پژوهشهای پیشین صحه گذاری شده اند.https://jmep.isme.ir/article_24897_95488788c7393e713b22b8211935d793.pdfانجمن مهندسان مکانیک ایراننشریه مهندسی مکانیک ایران2538-477519120170522Energy analysis of flexible multibody systems with internal damping under impact conditionتحلیل انرژی سیستمهای چندجسمی انعطافپذیر دارای میرایی داخلی تحت شرایط برخورد10111724898FAسعید ابراهیمیدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه یزدسعید نوریدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه یزداسماعیل سلحشوردانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه یزدJournal Article20170324Analysis of multibody mechanical systems using computational dynamics has been greatly developed recently. When these systems operate at higher speeds and under impact conditions, the assumption that the links behave as rigid bodies does not lead to exact analysis and the energy dissipation due to the internal damping of flexible bodies can make considerable effect on the behavior of the system. This issue becomes more important under impact conditions. In this paper, considering the internal damping of the flexible coupler of a high-speed crank-slider mechanism under impact conditions, the effect of different parameters on the reduction of vibration – which is due to contact forces - is investigated using multibody system dynamics. <br />The internal damping of the coupler is described by Rayleigh’s proportional damping model. Having derived the constrained equations of motion by Euler-Lagrange augmented method, the effect of flexibility and internal damping is presented for the crank-slider mechanism with the flexible coupler under impact conditions. In addition, the effect of the material type on the internal damping and vibration reduction is carefully investigated.امروزه تحلیل سیستمهای مکانیکی چندجسمی با استفاده از روشهای دینامیک محاسباتی توسعه فراوانی یافته است. در هنگام کارکرد این سیستمها در سرعتهای بالا و تحت شرایط برخورد، فرض صلبیت اجسام نمیتواند منجر به تحلیل دقیق شود و تلفات انرژی ناشی از اثرات میرایی داخلی اجسام انعطافپذیر میتواند تا حد زیادی در رفتار سیستم تأثیرگذار باشد. این مورد به طور خاص در شرایط برخورد اجسام نمود بیشتری خواهد داشت. در این مقاله، با در نظر گرفتن میرایی داخلی برای میله رابط انعطافپذیر سیستم لنگ-لغزنده تحت برخورد با سرعت دورانی بالا، تأثیر پارامترهای مختلف با استفاده از روش دینامیک سیستمهای چندجسمی در کاهش ارتعاشات ناشی از نیروهای تماس مورد بررسی قرار میگیرد. میرایی داخلی عضو انعطافپذیر آن، از مدل تناسبی رایلی تبعیت میکند.پس از استخراج معادلات مقید حرکت به کمک روش افزایشی اویلر- لاگرانژ، تأثیر انعطافپذیری و میرایی داخلی، تحت شرایط برخورد برای سیستم لنگ-لغزنده دارای میله رابط انعطافپذیر نشان داده میشود. همچنین، تأثیر جنس مواد بر میرایی داخلی و کاهش ارتعاشات به دقت مورد بررسی قرار میگیرد.https://jmep.isme.ir/article_24898_3ff933aabf9f0311ed9963e5d80f853e.pdf