%0 Journal Article %T طراحی و صحه‌گذاری روشی نامبتنی-بر-مدل برای حفظ عملکرد ایمن باتری در خودروی‌برقی بوسیله شبیه‌سازی سخت‌افزار-در-حلقه %J نشریه مهندسی مکانیک ایران %I انجمن مهندسان مکانیک ایران %Z 2538-4775 %A اسفندیاری, محمدجواد %A اصفهانیان, وحید %A حایری یزدی, محمدرضا %A مسیح طهرانی, مسعود %A نهضتی, حسن %D 2018 %\ 11/22/2018 %V 20 %N 3 %P 185-199 %! طراحی و صحه‌گذاری روشی نامبتنی-بر-مدل برای حفظ عملکرد ایمن باتری در خودروی‌برقی بوسیله شبیه‌سازی سخت‌افزار-در-حلقه %K سیستم مدیریت باتری %K عملکرد ایمن باتری %K خودروی هیبرید الکتریکی %K شبیه‌سازی سخت‌افزار-در-حلقه %R %X این مقاله به ارایه روشی برای حفظ محدوده ولتاژ ایمن باتری در خودروی برقی می‌پردازد. در روش پیشنهادی با استفاده از مقدار لحظه‌ای ولتاژ باتری، محدودسازی حداکثر گشتاور موتور کششی بر اساس یک ارتباط سیگنالینگ بین سیستم مدیریت باتری (BMS) و واحد کنترل خودرو انجام می‌شود. عملکرد روش پیشنهادی مبتنی بر دقت مدل‌سازی باتری نیست و برای شرایط مختلف عمر باتری قابل استفاده است. عملکرد روش پیشنهادی بوسیله بستر تست سخت‌افزار-در-حلقه برای یک اتوبوس هیبرید الکتریکی سری مورد ارزیابی قرار گرفته است و نتایج شبیه‌سازی حاکی از بهبود عملکرد نسبت به روش‌های متداول موجود برای شرایط مختلف عمر باتری است. %U https://jmep.isme.ir/article_33773_fab587b0a975658c431ee82e2271abf3.pdf