TY - JOUR ID - 36024 TI - طراحی کنترل گر پیش بین برای سیستم تهویه اتومبیل JO - نشریه مهندسی مکانیک ایران JA - IJMEP LA - fa SN - 2538-4775 AU - زرآبادی پور, حسن AU - نریمان فر, حمید AD - دانشیار، مهندسی برق، دانشگاه بین المللی امام خمینی، قزوین AD - کارشناس ارشد، مهندسی مکانیک طراحی کاربردی، دانشگاه آزاد ، تاکستان. Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 21 IS - 1 SP - 151 EP - 175 KW - تهویه خودرو KW - کمپرسور KW - فن KW - اواپراتور KW - مدل کنترل پیش بین DO - N2 - مدل سیستم تهویه باید طوری تحلیل شود که تاثیر پارامترهای کنترلی،راحتی انسان در کابین را فراهم کند. در حالی که معمولا از مدل ساده شده معادلات حالت استفاده می شود در این مقاله ضمن بهره گیری از فرم پارامتری معادلات دینامیکی در شبیه سازی ها، براساس تئوری کنترل پیشرفته و روش پیش بین اقدام به انتخاب بهترین ورودیها برای سیستم در نقاط کاری بااستفاده از الگوریتم ژنتیک شده وکنترل کننده ای طراحی خواهد شد که ضمن داشتن کمترین خطای حالت ماندگار در کنترل دمای کابین،پاسخ سریع سیستم وکاهش تاثیر اغتشاش،باعث به حداقل رساندن مصرف انرژی نیز می گردد. UR - https://jmep.isme.ir/article_36024.html L1 - https://jmep.isme.ir/article_36024_313cb3541aae141ca1b02e500398d9c6.pdf ER -