در این مقاله شبیه سازی عددی سه بعدی هواپیمای کامل در شرایط پروازی عبور از امواج دریا انجام گرفت و بر اساس نتایج حاصل از آن مدلسازی شبکه عصبی برای ماکزیمم راندمان آیرودینامیکی نسبت به دامنه امواج دریا صورت پذیرفته است. تلفیق دینامیک سیالات محاسباتی و شبکه عصبی نشان می دهد که هواپیما جهت پرواز در مجاورت سطح دریا با دامنه امواج مختلف بایستی در سرعت خاصی پرواز کرده تا به ماکزیمم راندمان آیرودینامیکی برسد. این نتایج می تواند به عنوان یکی از ورودی های سیستم کنترلی جهت استفاده در خلبان خودکار هواپیما مورد استفاده قرار گیرد.
افتخاری, سیامک, داوری, علیرضا, & پازوکی, فرشاد. (1402). بیشینه سازی راندمان آیرودینامیکی نسبت به دامنه امواج دریا با استفاده از تلفیق نتایج عددی و شبکه عصبی. نشریه مهندسی مکانیک ایران, (), -. doi: 10.30506/ijmep.2023.2009966.1950
MLA
سیامک افتخاری; علیرضا داوری; فرشاد پازوکی. "بیشینه سازی راندمان آیرودینامیکی نسبت به دامنه امواج دریا با استفاده از تلفیق نتایج عددی و شبکه عصبی". نشریه مهندسی مکانیک ایران, , , 1402, -. doi: 10.30506/ijmep.2023.2009966.1950
HARVARD
افتخاری, سیامک, داوری, علیرضا, پازوکی, فرشاد. (1402). 'بیشینه سازی راندمان آیرودینامیکی نسبت به دامنه امواج دریا با استفاده از تلفیق نتایج عددی و شبکه عصبی', نشریه مهندسی مکانیک ایران, (), pp. -. doi: 10.30506/ijmep.2023.2009966.1950
VANCOUVER
افتخاری, سیامک, داوری, علیرضا, پازوکی, فرشاد. بیشینه سازی راندمان آیرودینامیکی نسبت به دامنه امواج دریا با استفاده از تلفیق نتایج عددی و شبکه عصبی. نشریه مهندسی مکانیک ایران, 1402; (): -. doi: 10.30506/ijmep.2023.2009966.1950