عملکرد بهینه ترمزگیری شامل طول توقف کمینه و در عین حال حفظ فرمانپذیری خودرو است. به منظور دستیابی به این شرایط نیاز است تا مقدار لغزش تایر در نقطه بهینه کنترل گردد. در این مطالعه با توسعه مدل پنج درجه آزادی نصف خودرو با در نظر گرفتن دینامیک پیچ خودرو و دستیابی به بیشینه شتاب ترمزی ممکن، مقدار لغزش بهینه لحظهای با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی (ANN) تعیین میگردد. نتایج حاصل از شبیهسازی سیستم کنترلی طراحی شده در ترکیب با نرم افزار کارسیم تأییدکننده بهبود عملکرد ترمزگیری همراه با کاهش قابل توجه طول توقف میباشد.
حسینی سالاری, علی, & میرزایی نژاد, حسین. (1403). بهبود عملکرد سیستم ترمز ضد قفل با در نظر گرفتن دینامیک پیچ و مدل مرجع لغزش طولی مبتنی بر شبکه عصبی. نشریه مهندسی مکانیک ایران, (), -. doi: 10.30506/ijmep.2024.2008068.1946
MLA
علی حسینی سالاری; حسین میرزایی نژاد. "بهبود عملکرد سیستم ترمز ضد قفل با در نظر گرفتن دینامیک پیچ و مدل مرجع لغزش طولی مبتنی بر شبکه عصبی". نشریه مهندسی مکانیک ایران, , , 1403, -. doi: 10.30506/ijmep.2024.2008068.1946
HARVARD
حسینی سالاری, علی, میرزایی نژاد, حسین. (1403). 'بهبود عملکرد سیستم ترمز ضد قفل با در نظر گرفتن دینامیک پیچ و مدل مرجع لغزش طولی مبتنی بر شبکه عصبی', نشریه مهندسی مکانیک ایران, (), pp. -. doi: 10.30506/ijmep.2024.2008068.1946
VANCOUVER
حسینی سالاری, علی, میرزایی نژاد, حسین. بهبود عملکرد سیستم ترمز ضد قفل با در نظر گرفتن دینامیک پیچ و مدل مرجع لغزش طولی مبتنی بر شبکه عصبی. نشریه مهندسی مکانیک ایران, 1403; (): -. doi: 10.30506/ijmep.2024.2008068.1946