در این مقاله ضربه سرعت پایین روی ساندویچ پنلها با رویههای کامپوزیتی و هسته موجدار آلومینیومی مدلسازی شده و میزان جذب انرژی، نیروی تماسی، تغییر شکل محل برخورد و ابعاد ناحیه آسیب محاسبه و با نتایج تجربی مقایسه شده است. ساندویچ پنلها دارای رویه های کامپوزیت از الیاف کربن و شیشه و هسته های موجدار آلومینیومی به شکل های مربعی، ذوزنقه ای، قوسی، سینوسی و مثلثی می باشند. نتایج نشان می دهد هسته های موجدار ذوزنقه ای و مربعی بیشترین جذب انرژی و مساحت ناحیه آسیب و هسته های قوسی و سینوسی بیشترین تغییر مکان محل برخورد را دارند.
کومه, افشین, & فعلی, سعید. (1403). بررسی اثرات پیکره بندی هندسی هسته های موجی شکل روی بار ضربه ای و جذب انرژی در ساندویچ پنل های با رویههای کامپوزیتی. نشریه مهندسی مکانیک ایران, 26(1), -. doi: 10.30506/ijmep.2023.1978409.1908
MLA
افشین کومه; سعید فعلی. "بررسی اثرات پیکره بندی هندسی هسته های موجی شکل روی بار ضربه ای و جذب انرژی در ساندویچ پنل های با رویههای کامپوزیتی". نشریه مهندسی مکانیک ایران, 26, 1, 1403, -. doi: 10.30506/ijmep.2023.1978409.1908
HARVARD
کومه, افشین, فعلی, سعید. (1403). 'بررسی اثرات پیکره بندی هندسی هسته های موجی شکل روی بار ضربه ای و جذب انرژی در ساندویچ پنل های با رویههای کامپوزیتی', نشریه مهندسی مکانیک ایران, 26(1), pp. -. doi: 10.30506/ijmep.2023.1978409.1908
VANCOUVER
کومه, افشین, فعلی, سعید. بررسی اثرات پیکره بندی هندسی هسته های موجی شکل روی بار ضربه ای و جذب انرژی در ساندویچ پنل های با رویههای کامپوزیتی. نشریه مهندسی مکانیک ایران, 1403; 26(1): -. doi: 10.30506/ijmep.2023.1978409.1908