موتورهای توربوفن سنگین با مقادیر تراست بالا، از جایگاه ویژهای در بین موتورهای هوایی برخوردار میباشند. در مطالعه حاضر، ابتدا بر اساس نتایج حاصل از طراحی سیکل، طراحی مفهومی توربینِ موتور توربوفن مدنظر با استفاده از نرمافزارها و الگوریتمهای تعریف شده، انجام شده است. نتایج طراحی مفهومی، تطابق خوبی با اطلاعات در دسترس موتور اصلی داشتند. نسبت فشار توربینهای طراحی شده در بخش طراحی مفهومی و شبیهسازی عددی تنها 0.7 و 0.5 درصد اختلاف داشتند. بازده توربین فشار بالا، به دلیل در نظر نگرفتن خنککاری در شبیهسازی عددی، بین طراحی مفهومی و شبیهسازی عددی، در حدود 5.6 درصد اختلاف داشتند.
محمودی, مصطفی, پیرکندی, جاماسب, جهرمی, مهدی, & سیف الهی, محمد علی. (1403). طراحی و شبیه سازی بخش توربین در یک موتور توربوفن سنگین با استفاده از روش های عددی. نشریه مهندسی مکانیک ایران, (), -. doi: 10.30506/ijmep.2024.2012190.1956
MLA
مصطفی محمودی; جاماسب پیرکندی; مهدی جهرمی; محمد علی سیف الهی. "طراحی و شبیه سازی بخش توربین در یک موتور توربوفن سنگین با استفاده از روش های عددی". نشریه مهندسی مکانیک ایران, , , 1403, -. doi: 10.30506/ijmep.2024.2012190.1956
HARVARD
محمودی, مصطفی, پیرکندی, جاماسب, جهرمی, مهدی, سیف الهی, محمد علی. (1403). 'طراحی و شبیه سازی بخش توربین در یک موتور توربوفن سنگین با استفاده از روش های عددی', نشریه مهندسی مکانیک ایران, (), pp. -. doi: 10.30506/ijmep.2024.2012190.1956
VANCOUVER
محمودی, مصطفی, پیرکندی, جاماسب, جهرمی, مهدی, سیف الهی, محمد علی. طراحی و شبیه سازی بخش توربین در یک موتور توربوفن سنگین با استفاده از روش های عددی. نشریه مهندسی مکانیک ایران, 1403; (): -. doi: 10.30506/ijmep.2024.2012190.1956